Google Shopping onmisbaar voor een webshop

Google Shopping is voor elke webwinkel onmisbaar.

Waarom is Google shopping onmisbaar, en kan een webshop niet zonder deze advertenties. Eigenlijk heel simpel. Zichtbaarheid. Met Google shopping is je webshop direct zichtbaar waar en wanneer jij maar wil. Zodra iemand een zoekterm uit jouw webshop zoekt sta je direct bovenaan in Google.

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een advertentiemogelijkheid binnen Google Ads en is speciaal ontworpen voor een winkel en/of webshop. Google Shopping advertenties zie je meestal of bovenaan de pagina of in een blok aan de rechterkant zoals in onderstaande afbeelding.

Hieronder zie je een voorbeeld wanneer iemand opzoek is naar een Nike Shirt Dri Fit en deze zoekterm gebruikt in Google. De Google Shopping advertenties staan hier rechts met een mooie afbeelding. Deze vallen natuurlijk direct op.

Voorbeeld Google Shopping Advertenties:

Google zoekmachine optimalisatie

Wat zijn de grote voordelen van Google Shopping?

  • Betere zichtbaarheid.
    Google Shopping Advertenties zijn veel beter zichtbaar. Dit komt doordat er gebruik alleen gemaakt wordt van een foto van het product, de titel van het product, de prijs en de website. Direct helder wat je krijgt voor welke prijs en waar het te koop is.
  • Meer kans om bovenaan in Google te komen.
    De kans dat je met Google Shopping bovenaan in Google komt is vele malen groter. Dit komt doordat elk product een eigen advertentie heeft, maar ook zeker omdat er meer advertentieplaatsen te vergeven zijn. Als de advertenties bovenaan de pagina worden weergegeven zijn er 5 plaatsen te vergeven en in bij weergave in het blok rechts op de pagina worden zelfs de eerste 9 advertenties weergegeven.
  • Adverteren met producten uit voorraad.
    Met Google Shopping adverteer je alleen met de producten die voorradig zijn. Door een directe koppeling met je webshop worden je advertentie dagelijks aangepast op beschikbaarheid en prijswijzigingen. Zo adverteer je dus nooit met producten die niet meer voorradig zijn. Tevens blijven je advertenties up-to-date voor prijswijzigingen. idee voor je webshop, kwam zeer waarschijnlijk uit een slechte of frustrerende ervaring die je hebt gehad. Of een probleem dat je wilde oplossen waar je tegen aan bent gelopen.
  • Vergroten van je naamsbekendheid
    Omdat je een advertentie laat zien, dit heeft als voordeel dat je veel vaker wordt getoond dan bij een advertentie in het zoeknetwerk. Daarnaast staat er iedere keer je webshop naam onder de advertentie. Op die manier werk je dus indirect ook aan je naamsbekendheid. Mooi meegenomen.
  • Snel je belangrijkste concurrenten in beeld.
    Zoals elke Google Ads advertentie is er ook nu sprake van een veiling voor de advertentieplaats. En zijn er weer verschillende factoren die bepalen op welke plaats jouw advertentie wordt weergegeven. Doordat Google deze informatie ook deelt zie je eigenlijk al heel snel wie je belangrijkste online concurrenten zijn. De belangrijkste bonus van Google Shopping Advertenties.

Obstacles don’t have to stop you. If you run into a wall, don’t turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it.

Interessant bericht voor je vrienden of collega's? Deel dit bericht met hen.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Reply